OHJATUT MINDFULNESS- JA JOOGATUNNIT

Meditaatiota ja joogaa töissä!

Avara tarjoaa työhyvinvoinnin vahvistamista varten etänä tai paikan päällä ohjattuja mindfulness-meditaatioita sekä joogatunteja. Molemmat ovat erinomainen keino tuoda jaksamista, hymyä ja keskittynyttä mieltä arkeen.

Mindfulness-meditaatio

Mindfulness-meditaatioissa teemme istuen, seisten sekä kävellen harjoitusta, joka rentouttamisen lisäksi lisää itsetuntemusta ja keskittymiskykyä. Avaran meditaatio sopii kaikille, eikä sillä ole tekemistä esim. uskontojen kanssa (lue lisää mindfulnessista tästä). Ohjattu meditaatio kannattaa tehdä aamulla ennen työpäivän alkua, keskipäivällä ennen lounasta tai työpäivän viimeisenä askareena iltapäivällä. Monet suuryritykset tarjoavat nykyään työntekijöilleen mahdollisuuksia meditaatioon eikä suotta (kts. esim. https://journey.live/6-companies-using-meditation-for-a-productive-and-happier-workplace). Kokeile millaisia tuloksia työpaikoille räätälöity ohjattu meditaatioharjoittelu voi saada aikaiseksi.

Jooga

Avara tarjoaa työyhteisöille joogatunteja, jotka on räätälöity työpäivän tarpeita silmällä pitäen. Käytännössä joogatunteja on kahdenlaisia:

1. ) Hatha-joogaa, jolla tuodaan voimaa, venyvyyttä sekä keskittymistä. Se energisoi kehon ja mielen tehokkaasti työpäivää varten.

2. ) Yin-joogaa, jossa syvärentoutetaan keho hyvin pitkissä venytysasennoissa, jotka eivät vaadi erityisemmin edes lihasten aktivointia. Molemmat joogat sopivat hyvin terveyden ylläpitoon sekä stressinhallintaan.

Voimme keskustella yhdessä, millaiset joogatunnit voisivat sopia teidän työyhteisölle. Venyvä tai urheilullinen ei joogaa varten tarvitse olla, vaan kaikille löytyvät sopivat liikkeet. Jooga ei myöskään ole kilpailua muita tai itseä vastaan - tule joogatunnille sellaisena kuin olet!